موتور ژنراتور، راهکاری برای تامین انرژی

در تعریف علمی، موتور ژنراتورها در دو مرحله، انرژی شیمیایی (سوخت) را به انرژی مکانیکی و سپس به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. در تعریف عامیانه، موتور برق ها یکی از راههای قابل اعتماد برای تولید برق اضطراری و یا دائم می باشند.

 

یک تفکر قدیمی با اشاره به بازدهی مولدهای برق مجهز به موتور دیزلی یا پایه گازسوز در مقایسه با سوخت مصرفی، و آلایندگی آنها در مقایسه با سایر روشهای تامین انرژی، این دستگاهها را ناکارآمد و آلاینده می داند، لیکن ارتقای سطح کیفی و تکنولوژی این ماشین ها همواره در دستورکار طراحان و سازندگان موتورها و ژنراتورها بوده و آنچه امروزه به عنوان یک مولد برق در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارائه می گردد، فاصله چشمگیر و مثبتی با آنچه در کارخانجات قدیمی و بروز نشده تولید می شود، دارد. ضمن اینکه بکارگیری انرژی های پاک و تجدیدپذیر در طراحی های جدید دیزل ژنراتورها و ژنرانورهای گازسوز، منجر به تولید دستگاههای هیبریدی با قابلیت اعتماد بالاتر و سطح آلایندگی به مراتب کمتری شده است.

 

موتور ژنراتور، راهکاری برای تامین انرژی

تکنولوژی قابل فهم برای عامه مصرف کنندگان، وجود تعمیرکاران و سرویس کاران متعدد حتی در کوچکترین شهرها و روستاها، دسترسی سهل تر به قطعات یدکی اصلی و مواد مصرفی، وجود دامنه توانی وسیع از چند کیلووات تا چند مگاوات به ازای یکدستگاه، قابلیت کارکرد اضطراری و دائم کار (ساعتی، روزانه و هفتگی بصورت مداوم و پیوسته)، امکان پارالل کردن چندین دستگاه بایکدیگر جهت مدیریت تولید و مصرف برق، امکان سنکرون کردن یک یا چند مولد برق با شبکه برق سراسری جهت نداشتن قطعی برق و همچنین فروش برق به شبکه (تولید پراکنده)، امکان کاهش صدای دیزل ژنراتور و ژنراتور گازسوز با طراحی کانوپی های سایلنت و … از جمله مزایای استفاده از این دستگاهها می باشد.

 

عموماً دیزل ژنراتورها برای تامین برق اضطراری (Standby)، برق دائم با بار متغیر (Prime)، و برق دائم با بار ثابت (Continues) و ژنراتورهای پایه گاز سوز برای تامین برق دائم با بار ثابت (Continues) مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مهمترین عوامل در تضمین کیفیت مولد برق، به ترتیب عبارتند از:

  • انتخاب صحیح مولد
  • نصب و راه اندازی درست
  • استفاده صحیح دستگاه مطابق با فاکتورهای انتخاب مولد
  • سرویس و نگهداری علمی

 

شرکت سانیر مفتخر خواهد بود تا شما را در هریک از موارد فوق همراهی نماید. پیشنهاد می گردد از مشاوره رایگان تیم متخصص و باتجربه سانیر در انتخاب صحیح دیزل ژنراتور و یا ژنراتور گازسوز، استفاده نمایید.